Tuesday, 27 October 2009

.:Kekurangan masa??

2 ayat terakhir Al-Baqarah (penutup urusan)

“Rasul ini telah beriman dengan apa yang diturunkan kepadanya. Dan orang yang mukminin juga beriman. Setiap orang dari mereka beriman dengan Allah, MalaikatNya, kitab-kitabNya dan Rasul-rasulNya. “Kami tidak memperbezakan antara seorang dengan seorang dari RasulrasulNya,“ mereka berkata: “Kami dengar dan kami taati pengampunanMu (yang kami harapkan) ya Tuhan kami, dan kepadaMulah tempat kembali.“ Allah tidak memberati manusia melainkan sekadar kemampuannya. Baginya pahala dari kebaikan yang diusahakannya dan atasnya juga dosa dari kejahatan yang dilakukannya. “Ya Tuhan kami, janganlah Engkau kira dosa atas kami sekiranya kami terlupa atau tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan atas kami beban seperti yang telah Engkau pikulkan atas mereka yang terdahalu dari kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan atas kami apa yang tidak sanggup kami memikulnya. Maafkanlah kami, ampunilah kami, dan kasihani kami.Engkaulah pelindung kami. Maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir.“

Sabda Nabi s.a.w. : Barangsiapa membaca dua ayat yang akhir dari Surah Al-Baqarah pada malam hari, cukuplah keduanya itu baginya. (Riwayat Al Bukhari) “Cukuplah” disini bermaksud cukup sebagai ganti membaca Al Quran, bangun solat malam, membaca Surah Al-Kahfi danAyatul-Kursi dan pelindung segala gangguan.

Digalakkan setiap pelajar membaca ayat-ayat ini setiap malam sebelum tidur atau selepas solat Isyak. InsyaAllah, jika diamalkan dengan yakin dan istiqamah akan dicukupkan pelajaran kitawalaupun kita dalam keadaan kekurangan masa untuk menyelesaikan segala mata pelajaran yang akan diuji.
taken from ......

Thursday, 15 October 2009

SavE GAza

~we will not go down~

video

Jihad adalah satu amal yang difardhukan Allah dan RasulNya hingga ke Hari Kiamat. FirmanNya bermaksud, “Diwajibkan kamu berperang, sedang kamu tidak menyukainya. Mungkin kamu tidak suka sesuatu sedang ia baik untuk kamu. Mungkin kamu suka sesuatu sedang ia buruk untuk kamu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui” (Al-Quran). Jihad inilah yang dimaksudkan oleh Rasulullah saw dalam sabdanya bermaksud, “Sesiapa yang mati, sedang dia tidak pernah berperang atau dia tidak pernah berniat untuk berperang, dia mati dengan kematian jahiliyah” (Hadis Sahih).

**************

happy birthday ima!!!

may ALLAH blessed u in your future undertaking...


.:. spesel edisi utk ex-rumate ku .:.

wherE ever we arE, tHe memORies remain




Memoirs of 1A-03-21 kan?
satu ketika dahulu... ekekeke
gha~ ku rindu kamu
ima ~ ku rindu kamu jga

ingin aku singkap kembali
kenangan lama agar bersemi
ingin ku ulangi kisah manis
agar terus bersemadi

ingat lah aku
sebagai rakan mu
kenanglah aku
dalam doa mu
begitu indah nya
kisah dahulu
engkau sebagai teman ku

apabila engkau terjaga
satukan lah harapan ku dgn mu
kerana ianya
bakal berpadu

layar kan lah
impian doa mu
sesungguh nya ak masih mengingati
sebagai kawan rakan dan teman
semoga kite diberkati allah

ku doa kan
kepadamu ya allah
agar bahagia
di dunia dan akhirat

layar kan lah impian doa mu
sesungguh nya ak masih mengingati
sebagai kawan rakan dan teman
semoga kita di berkati allah

ku doa kan YA ALLAH
kepadamu Ya ALLAH
agar bahagia
di dunia dan akhirat......


sahabat...
kau sesungguh nya...
teman ku... di kala suka dan duka~

Wednesday, 14 October 2009

.: suke :.

SEmaNis UkHUwah
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

*
***
*****
*******
*********
*******
*****
***
*
11 Oktober 2009
(jamuan raya!!!!)
getting to know many people in here
mak cik2 sahibah was so kind :)
sahibah-sahibah laen juga
YA Allah... terima kasih di atas peluang ini
Terima KAsih di atas nikmat ukhuwah yg Diberi
AKu ini hamba yg bertuah
tapi amat sedikit bersyukur...
BImbIng lah HAmbaMu ini
ameen~

*****************************************

[I went here]

HEbat nya..
ukhuwah kerana ALLAH....
nak gi lagi boleh dok?? hehehehe
sangat seronok...
~ALHAMDULILLAH~

buat ousemate ku~
*my besties*
east... che kak ain....
ukhuwah fillah abadan abada
*kasih syg kerana ALLAH*

p/s : ak sayang sahabat2 aku dan semua lah!... InsyaALLAH... syg kamu kerana ALLAH.... sama2 lah kita mengejar MArdhatillah....

Monday, 12 October 2009

:: SalaH lagi :: aishhh~

Ya ALLAH... Ya RABBI... Ya KARIM

[gambaran jiwa ku ketika ini]

:: banyak nya kerja yg masih terbengkalai(ala2 projek rumah terbengkalai
tgu masa msuk court ka) masyaALLLAH akmal!
work on it!!!!!

:: satu kali lagi.. aku telah salah membuat keputusan..
telah salah memberi jawapan
Ya ALLAH.. jauh kan aku dari segala perasaan kacau ini
:: bantulah hamba MU mencari jalan keluar

:: jauh kan aku dari segala perasaan yang bakal menjauh kan aku dari Mu ya Rabb
:: aku sedar, ini ujian buat ku...
:: jauhkan lah rasa cintaku pada dunia..
dekat kan lah hati ku dengan cinta padaMu ya Rahim

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
me?? couple??
OH NO!! NO!! NO!! NO!!


INSYAALLAH... not for now...
~not in future~
moga aku ISTIQAMAH.. ameen....



ameen!!!
moga mendapat jodoh yang BAIK... =)

psss.... : yg dah ada calon tu... aku doakan cepat2 nikah hehehe.. bulih ka.... =p

Saturday, 10 October 2009

~congrats to all~

:: Majlis penghargaan fakulti pendidikan UiTM shah alam::

~ the ceremony held with~
!! black out (luckily happen after the dean delivered her speech)
!!! rains heavily outside hall
!!!! ABC can't be made ~ no current (0_~) so sad.....
!!!!! makan2 best la jgak but the floor was wet * not comfortable
!!!!!! then, snapping pictures

however ~ congrates to SMAF coz they can hande dat situation and take alternative la~ good job SMAF!!!...

HERE'S SOME:

> uit... mimi!! best student aaa?? hehe <

>suke bila mereka gembire<

congrats to those dean's list.. insyaALLAH... try to maintain deh...
but for those who didn't.. please don't give up!!!

Firman Allah bermaksud: "Wahai anakku, pergilah dan intiplah khabar berita mengenai Yusuf dan saudaranya (Bunyamin), dan janganlah kamu berputus asa daripada rahmat dan pertolongan Allah, sesungguhnya tidak berputus asa daripada rahmat dan pertolongan Allah melainkan kaum yang kafir." (Surah Yusuf, ayat 87)

Sabda Rasulullah SAW bermaksud: "Sesungguhnya besar ganjaran seseorang berdasarkan besarnya ujian. Sesungguhnya Allah apabila mengasihi sesuatu kaum, mereka akan diuji dengan ujian. Barang siapa yang reda, maka baginya keredaan Allah dan barang siapa yang tidak bersabar, Allah tidak akan bersabar terhadap mereka." (Hadis riwayat Tirmizi dan Ibnu Majah)

DAlam hidup ini.. pelbagai dugaan cabaran yang kita harus tempuhi.. tak kire lah.. kejayaan, kekalahan, kemiskinan, kekayan, kesenangan, kesusahan.. semua nya ujian datang dari ALLAH...

Jadi jgn lah sesekali kita berputus asa atas segala keperitan yang kita alami... teruskan berusaha.. kerana orang yang sabar itu, ALLAH akan gandakan pahala nya.. ameen...

TERUSKAN USAHA SAHABAT KU.. INSYAALLAH KEJAYAAN MENGIRINGI MU... KEJAYAAN DI DUNIA.. KEJAYAAN DI AKHIRAT.. AMEEN... JIHAD FISABILILLAH...

ALLAHUAKBAR!!!!!!

Tuesday, 6 October 2009

~berubah~

~aku~
~ingin berubah~
tapi bagaimana??
~usaha~
??????????????
~carilah redha ALLAH~
~semua janji ALLAH adalah benar~
~gerun kah aku??~
~atau~
~masih leka~
~kita tahu salah tapi masih buat~


~aku ingin berubah menjadi lebih baek~
~jauh dari larangan ALLAH~
~dekat dengan suruhan Rasulullah~

....lari... lari... lari....



Friday, 2 October 2009

:: adik-adik kesayanganku ::


~they are my beloved ones~

~rank no 7 to 11~
~kakmie~kakfaseh~kakak~kakyah~umar~


~miss him so much already~
adik aku no 11.. wee~
dah besar pon....
~thinking about him sekarang ni~

.:very first entry (0_o):.

.:assalamualaikum:.

hey kamu,,, here I come.. my very first post on my blog~
so excited but thinking of what I am going to say on my entry this time...

firstly~ thanks to issz (O_o) she helps me to work out with my blog~
to ima, jiha, sateyh dan laen2 yg menunggu blog aku~ here it is...(tunggu kerrR) =)


(this entry just want to make sure that my blog have something to be publish... kan?)